۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۱۵۲۴۷
سخنگوی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

سواد رسانه‌ای؛ مهمترین مولفه قدرت جوامع اسلامی|دشمن از ترس، هیاهو می‌کند

سواد رسانه‌ای؛ مهمترین مولفه قدرت جوامع اسلامی|دشمن از ترس، هیاهو می‌کند
سردار رمضان شریف گفت: سواد رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت جوامع اسلامی است؛ عرصه تاثیرگذار و جایگاه قدرت و مبارزه با دشمن عرصه رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی به موضوع رسانه اهمیت دهند و این بخش از مولفه قدرت در کشور شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی می‌خواهند تلاش‌های چهل ساله انقلاب را نادیده بگیرند، گفت: این رسانه‌ها می‌خواهند شرایط فعلی را بحرانی و امید به آینده را سیاه جلوه دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: واژه سواد رسانه‌ای باید امروز در جامعه بالا رود چرا که این سواد رسانه‌ای به ما کمک می‌کند وقتی در معرض پیام قرار می‌گیریم بتوانیم آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

سردار شریف تصریح کرد: سواد رسانه‌ای قبل از سواد کلاسیک مطرح است چرا که رسانه‌های امروز رسانه‌های دیروز نیستند و امروز با رسانه‌ها عملیات انجام می‌دهند و با تولید و انتشار خبر آگاهی بخشی نمی‌کنند و خبرها را وارونه جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند کاه را کوه و کوه را کاه جلوه دهند و نداشته‌های خود را قدرتمند نشان دهند لذا این کارکرد رسانه‌ها است و امروز تلاش رسانه‌های غربی در جهت کاهش قدرت ایران و بزرگ جلوه دادن دشمنان نظام اسلامی است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن هیچ ندارد و دستاوردهای استقلال، آزادی و نظام مقدس اسلامی عظیم‌تر و بزرگ‌تر و الهام بخش‌تر از آن چیزی بوده که دشمن فکر می‌کند و دشمنان روز به روز در حال افول هستند.

سردار شریف اظهار کرد: در ابتدای جنگ هشت سال دوران دفاع مقدس بسیار شرایط به هم ریخته بوده و باید از گذشته انقلاب درس عبرت بگیریم و دوباره ملت ایران دچار غافلگیری مجدد نخواهد شد.

وی افزود: بیش از 30 سال بعد از جنگ هشت سال دفاع مقدس فرصت داشتیم تولید قدرت و از ملت حفاظت کنیم و قدرت امروز محصول جهاد، تلاش و هدف گذاری دقیق بعد از 30 سال است و دشمن چشمه‌های کوچک آن را دیده و اگر دشمن دست به حماقت بزند آن زمان قدرت واقعی نظام اسلامی را در مقابل خود می‌بیند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما همچنان داشته‌های اصلی خود را معنویت و ولایتمداری و اتکا به مردم می‌دانیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران از خودش قدرتی نشان داده که زبانزد عام و خاص است و دشمنان باید انقطاع نسلی ما را جدی نگیرند چرا که فرزندان این ملت باهوش هستند و تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب می‌کنند.

سردار شریف بیان کرد: فاصله زیادی بین ایران اسلامی و آمریکا نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی ایجاد شده و فاصله ایران صعودی و فاصله آمریکا سقوطی بوده است.

اجازه نمی‌دهیم فرامین رهبری روی زمین بماند

وی عنوان کرد: منبع تولید پیام خبرنگاران قدرتمند است و اگر محتوای تولید قدرتمند و ابزار پیام‌رسانی خوبی انتخاب شده باشد آن پیام به هدف می‌رسد و ما در منبع تولید پیام منحصر به فرد هستیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز دلیل عظمت کشور قدرت پیام انقلاب اسلامی است و با فطرت انسان‌ها تطابق دارد؛ دشمنان از ترس هیاهو می‌کنند وگرنه قدرتی برای آنها نمانده است.

سردار شریف گفت: دشمنان می‌خواستند چهره سپاه را در نزد ملت ایران غیر از آن چیزی که است نشان دهند و سپاه را در لیست سازمان‌های تروریستی هم قرار دادند اما ملت ایران به عملیات روانی دشمن پی برده و سپاه با تمام قدرت در دفاع و امنیت از کشور و تقویت قدرت دفاعی کشور انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: با رفتارهای ترامپ علیه سپاه یک وحدت و انسجام بی نظیری پیرامون سپاه شکل گرفته و باید قدر این وحدت و انسجام را دانست و آزادی و استقلال و شرف ملت بهترین دستاورد انقلاب بوده و اجازه نمی‌دهیم که تدبیر رهبری روی زمین بماند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سواد رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت جوامع اسلامی است؛ عرصه تاثیرگذار و جایگاه قدرت و مبارزه با دشمن عرصه رسانه‌ای است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات